vrijdag 10 juli 2015

Tweak 1GB verbinding opgeleverd

Enige tijd geleden heb ik een 1GB glasvezelverbinding aangevraagd via Tweak. Deze verbinding is gisteren opgeleverd en bevalt zeer goed. Ten opzichte van mijn oude verbinding via Fiber (30/30) is het allemaal een stuk sneller. Woon je in Almere, Enschede of Leeuwarden en denk je over een glasvezel verbinding dan is Tweak de logische keuze. Voor het geld vind je geen betere verbinding!

Aanvankelijk maakte ik me een beetje zorgen over het feit dat Tweak gebruik maakt van VLANs. Hierdoor kun je niet iedere willekeurige router gebruiken. Ik was nogal gehecht aan mijn DLINK router die 5GHz WiFi ondersteunt. De Zyxel router die Tweak meelevert (VMG8324-B10A) heeft geen ondersteuning voor 5GHz. Ondanks dat de buurt hier vol staat met 2,4GHz routers is het signaal van de Zyxel beter dan mijn DLINK. Zelfs mijn PC op de tweede verdieping heeft een snellere verbinding via WiFi dan met mijn oude router.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten