zondag 12 januari 2014

Uitzending gemist op je mediaspeler

Ik heb in een eerdere post al aangegeven dat ik een WD TV Live mediaspeler gebruik voor het afspelen van gedownloade videobestanden, Netflix, Youtube en Spotify. Wat deze mediaspeler niet kan, is het afspelen van streams van Uitzending gemist en RTL-XL. Het zou handig zijn als je content van deze diensten kan downloaden en alsnog afspelen op je mediaspeler. Dat kan dus!

Op de site van Helpdeskweb kun je de Gemistdownloader downloaden. Dit eenvoudige programma kan streams van Uitzending gemist, RTL-XL en Nickelodeon downloaden zodat je ze vervolgens kan afspelen waar je maar wil. Het programma heeft voor de meest populaire browsers een plugin beschikbaar waardoor het downloaden van programma's nog gemakkelijker wordt.

Is dit legaal? Volgens de maker is het downloaden van programma's toegestaan, mits voor eigen gebruik, en dat klinkt logisch. Het enige wat je met dit programma doet is het beschikbaar maken van een vrij beschikbare uitzending op een ander apparaat. Ik ben geen jurist dus ik weet niet of dit inderdaad klopt, maar ik ben erg blij met de mogelijkheden van het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten