maandag 20 januari 2014

Vijf dagen zonder TV abonnement

Ik leef nu vijf dagen zonder gebruik te maken van mijn TV kabel en het bevalt prima. Zodra mijn glasvezelinternet is opgeleverd kan UPC definitief de deur uit.


Een aantal zaken waar ik tegenaan ben gelopen:

  • Studio Sport Eredivisie is niet beschikbaar via Uitzending Gemist. Gelukkig wel via de site van de NOS en de GemistDownloader software kan deze streams ook downloaden. Deze uitzendingen zijn echter maar een beperkte tijd beschikbaar, dus wacht niet te lang met downloaden.
  • De video's van de site van Nickelodeon worden door de GemistDownloader standaard in .wmv formaat opgeslagen. Dit formaat kan mijn WD TV Live mediaspeler niet afspelen. Gelukkig kun je in de GemistDownloader aangeven dat je in een ander formaat wilt opslaan, dus dat is ook geen probleem.
GemistDownloader opslaan in ander formaat


Voor de rest geen problemen. Uiteraard is de kwaliteit van de downloads van de Uitzending Gemist en RTL-XL sites van mindere kwaliteit dan reguliere TV uitzendingen, maar dit is wat mij betreft geen probleem. Het varieert ook per programma. Sommige dingen zijn in 480p en dat is ruim voldoende op een 32" TV. Andere programma's worden alleen in 360p aangeboden en dit kan op een grote TV tot uiting komen. Houd hier dus rekening mee wanneer je een groot scherm bezit.

Al met al zie ik mijn TV loze toekomst rooskleurig tegemoet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten